پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181914
فعاليت 27 هزار و 774 واحد صنفي داراي مجوز در چهارمحال و بختياري/اصناف پاشنه آشيل اشتغال
تاریخ انتشار : 1394/04/01 19:12:58
نمایش : 1802
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حمايت از توليدکنندگان داخلي و تقويت بازار استان چهارمحال و بختياري را ضروري و باعث سرعت‌بخشي به روند توسعه‌اي اين استان دانست و تاکيد کرد: اصناف پاشنه آشيل اشتغال هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز از فعاليت 27 هزار و 744 واحد صنفي داراي پروانه کسب و ثبت شده در استان خبر داد و گفت: از اين تعداد 5 هزار 778 واحد توليدي 14 هزار و 187 واحد توزيعي و 7 هزار و 809 واحد خدماتي و  373 پروانه کسب ايثارگري است.

حسن شمسي پور با بيان اينکه ميانگين سرانه اشتغال در اصناف 2/6 در کشور است اظهار کرد: 80 درصد واحدهاي صنفي در استان براي 2 نفر ايجاد اشتغال کرده اند و حداقل 72 هزار نفر به صورت مستقيم در اين واحدها اشتغال دارند.

شمسي پور با اشاره به اينکه بيش از 80 درصد واحدهاي صنفي در استان داراي مجوز هستند از شناسايي و سازماندهي واحدهاي صنفي بدون پروانه خبر داد.

وي به وجود ۲۱۶ اتحاديه صنفي در اين استان اشاره و تصريح کرد: مشکلات و مسائل مربوط به بازاريان، به صورت تخصصي، از طريق اين واحدهاي صنفي دنبال و پيگيري مي‌شود.

وي از وجود و فعاليت ۱۰ اتاق اصناف در استان چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: به جز شهرستان کوهرنگ، در تمامي شهرستان‌هاي اين استان و همچنين در شهرهاي فرخ‌شهر و بلداجي اتاق اصناف، فعال است.

شمسي پور ميانگين فاصله زماني از تقاضا تا صدور پروانه را دراستان 41 روز عنوان کرد و گفت: در اين خصوص چهارمحال و بختياري رتبه اول را در کشور داراست.

وي از مجهز بودن 19 هزار و 769 واحد صنفي ثبت شده در استان به دستگاه کارت خوان خبر داد و تصريح کرد: به زودي کل مراحل از درخواست پروانه کسب تا صدور پروانه و جابه جايي و اعلام ضوابط خاص در استان به صورت الکترونيکي و از طريق سايت اصناف استان انجام مي شود.

معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در اين خصوص 54 کاربر سايت زير نظر کارشناس اصناف 451 ساعت آموزش را مي گذرانند.

وي حمايت از توليدکنندگان داخلي و تقويت بازار استان چهارمحال و بختياري را ضروري و باعث سرعت‌بخشي به روند توسعه‌اي اين استان دانست و تاکيد کرد: اصناف پاشنه آشيل اشتغال هستند.

شمسي پور ايجاد واحد صنفي بدون توجه به بازار و سود دهي، نوسانات بازار، پايين بودن قدرت خريد مردم، خريد از استانهاي مجاور و نبود تسهيلات و وام و رديف اعتباري را از جمله مشکلات اصناف استان برشمرد.

وي با بيان اينکه در استان به ازاي هر 30 نفر 1 واحد صنفي فعاليت مي کند گفت: اين تعداد از ميانگين کشوري بالاتر است و موجب مي شود چرخه و رونقي مه بايد در بين اصناف باشد ايجاد نشود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html